srbija i beograd nastavljaju da se grade i napreduju

PREDSEDNIK VUČIĆ DANAS NA STAROM SAJMIŠTU: Obilazi radove na izgradnji Novog savskog mosta! Pogledajte kako će izgledati, biće završen do kraja 2026! (FOTO)

Foto: Instagram/mali_sinisa, Printscreen/Instagram/buducnostsrbijeav
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić danas obilazi radove na izgradnji Novog savskog mosta.

Predsednik Vučić obilazak radova na Starom sajmištu započinje u 11 sati.

Srbija i Beograd nastavljaju da se grade i napreduju.

Kako će izgledati Novi savski most

Kako će izgledati Novi Savski most

Novi Savski most u potpunosti će biti prilagođen pešacima i biciklistima, a imaće ukupno šest saobraćajnih traka, od čega su četiri automobilske i dve tramvajske.

Prema istraživanjima, zahvaljujući novom mostu, broj putnika na Brankovom mostu će biti smanjen za 8%, na Gazeli za 5%, a na Mostu na Adi za 4%.

Dužina novog Savskog mosta je 420 metara, a biće postavljen na ukupno šest stubova. Širina mosta je 38 metara, a na mestima vidikovca za pešake je 42 metra. Dvosmerni tramvajski saobraćaj će biti pozicioniran u sredini, a dvosmerni drumski saobraćaj će imati po dve kolovozne trake, sa po 6,5 metara po smeru.

Sa obe strane će biti postavljene pešačko–biciklističke staze, tako da će novi most biti u potpunosti prilagođen za pešake i bicikliste.

Sa izgradnjom novog mosta povezana je i izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, koji će doprineti smanjenju koncentracije saobraćaja u samom centru grada za 17%, ali i smanjenju zagađenja u gradu.

Tunel će imati po dve saobraćajne trake sa svake strane i biće dugačak oko dva kilometara. Ovo je prvi tunel koji će se graditi u Beogradu posle više od pet decenija. Novi Savski most će biti završen do kraja 2026. godine.

Zanimljive činjenice o Moravskom koridoru

Podsetimo, predsednik je juče otvorio deonicu Moravskog koridora koja spaja Vrnjačku Banju s Kraljevom, a put je za kompletan saobraćaj otvoren jutros u 8 časova.

Putarina se za tu deonicu neće naplaćivati do Srpske nove godine, tako da je prolazak tuda besplatan.

Reč je o deonici dugoj oko 14 kilometara - od petlje "Vrnjačka Banja" do petlje "Vrba".

Još 29 kilometara od Čačka do Kraljeva biće otvoreno u maju, a da će ceo Moravski koridor biti gotov do septembra 2026. godine.

Vučić je juče rekao da je od ukupno 112 kilometara ostalo još 29 kilometara od Čačka do Kraljeva.

Trasa Moravskog koridora dugačka je ukupno 112,4 kilometra i povezuje Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug.

Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, što je za skoro dva metra šire od ostalih auto-puteva u Srbiji, što će obezbediti dodatni komfor i povećati bezbednost odvijanja saobraćaja, kažu u Koridorima Srbije.

Moravski koridor je i prvi digitalni koridor u Srbiji, koji omogućava brzu i pouzdanu razmenu informacija, u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja.

Puštanjem u saobraćaj deonice Vrnjačka Banja - Vrba, Moravski koridor je došao do ulaska u Kraljevo.

Vreme putovanja

Vreme putovanja od Beograda do Vrbe, preko Pojata, sada će biti dva sata i 10 minuta, a nakon otvaranja ostatka Moravskog koridora, preko Čačka će se do Vrbe stizati za sat i 30 minuta.

U aprilu 2023. godine puštena je u saobraćaj deonica od Pojata do Makrešana, u decembru 2023. deonica od Makrešana do Kruševca (Koševi), a u decembru 2024. godine deonica od Kruševca (Koševi) do Vrnjačke Banje.

Prema podacima Koridora Srbije, na deonici Vrnjačka Banja - Vrba (petlja Vrnjačka Banja - petlja Vrba), dužine 14 km izgrađena je denivelisana raskrsnica Vrba, koja omogućava vezu Moravskog koridora sa postojećim državnim putevima IB reda 23 (Kruševac-Kraljevo) i IB reda 24 (Kraljevo- Kragujevac).

Izgrađena je i pristupna saobraćajnica koja saobraćajno povezuje i ova dva magistralna puta koji ranije nisu bili povezani, a u okviru nje izgrađen je i novi most preko Zapadne Morave dužine 361 metar.

Izgrađeno je 19 mostova, osam pločastih propusta i dva nadvožnjaka.

Takođe, na ovom delu auto-puta izgrađena je obaloutvrda (Objekat 11) ukupne dužine 716,7 m, kao i 7,05 km lokalnih puteva.
U okviru projekta izgradnje Moravskog koridora izvode se i radovi na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava u dužini oko 60 km, čime se auto-put štiti od velikih voda Zapadne Morave, ali se povećava i stepen zaštite od poplava okolnog područja, što ima značajan pozitivan efekat na stanovništvo i privredu ovog područja.

Koridori Srbije su u oktobru 2025. u rad pustili i denivelisanu raskrsnicu Koševi, koja se nalazi na prethodno otvorenoj deonici Kruševac (Koševi) - Vrnjačka Banja.

Ova denivelisana raskrsnica predstavlja vezu Moravskog koridora sa naseljima na desnoj obali Zapadne Morave, ali i vezu sa opštinama Aleksandrovac i Brus, a u nastavku i sa putem prema ski-centru Kopaonik, što je znatno skratilo vreme putovanja od početka ove ski- sezone.

Uporedo sa izgradnjom ove deonice, izvode se radovi na ostatku projekta, odnosno od Vrbe do Preljine, u dužini od oko 40 km.
Novi auto-put značajno doprinosi razvoju lokalnih opština i sredina kroz koje prolazi i predstavlja ogromnu šansu za domaću privredu i industriju.

Dobrobit izgradnje direktno će osetiti stanovnici Ćićevca, Varvarina, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva i Čačka.
Izvođač radova je američko - turski konzorcijum "Bechtel-Enka".

Kurir.rs